18. 5. – 22. 5. 2020
• Je důležité, aby děti denně procvičovaly hlasité čtení (10 – 15 min). Vhodné jsou texty psané malými tiskacími písmeny (např. knihy z edice první čtení, malované čtení, knihy s básničkami…).
• Sčítáme a odčítáme do 20 (podle potřeby s pomocí krokovacího pásu – ten je ke stažení ZDE). Je dobré, když budete s dětmi procvičovat klasické příklady na sčítání a odčítání do 20 (děti si je mohou zapisovat do školního sešitu z M).
K procvičování sčítání a odčítání do 20 můžete použít:
Barevné počítání „Malířka“
https://www.detskestranky.cz/wp-content/uploads/2017/04/Mal%C3%AD%C5%99ka-%E2%80%93-vybarvov%C3%A1n%C3%AD-podle-v%C3%BDsledk%C5%AF.pdf
Barevné počítání „Paní myška“ (náročnější příklady, ale s krokovacím pásem to bude hračka 😊)
https://www.detskestranky.cz/wp-content/uploads/2016/03/Barevn%C3%A9-po%C4%8D%C3%ADt%C3%A1n%C3%AD-pan%C3%AD-my%C5%A1ka.pdf
PONDĚLÍ 18. 5. 2020 |
- Psaní – pro zopakování si napište cvičný diktát písmen
Napiš: r, V, v, ů, z, d, h ď, ž, ř (Najdeš ukryté slovo? Zkus ho napsat.) Písanka 3, str. 2 → VIDEO |
- Matematika 3 díl, str. 91, cv. 4. Cvičení je vhodné řešit s pomocí skutečných nebo papírových peněz.
Je nutné, aby se děti vrátily k úloze na str. 90, cv. 3 (k vyřešení potřebují informace z předcházející úlohy.) Před samotným řešením úlohy doporučuji popovídat si s dětmi o tom, co znamená více/méně. Můžete si to zdramatizovat pomocí nějakých předmětů nebo přímo mincí. Děti si nejprve na praktickém příkladu vyjasní, co znamená mít více/méně. Úloha jim pak půjde lépe řešit. |
|
ÚTERÝ 19. 5. 2020 |
- Matematika 3. díl, str. 92, cv. 4.
Děti doplňují čísla tak, aby součet tří sousedních čísel byl vždy 7. Pokud by dětem dělalo potíže vidět, která tři čísla spolu sousedí, je dobré vytvořit si z papíru malý obdélníkový rámeček. Rámeček by měl být tak široký, aby skrze něj byly vidět pouze tři sousední okýnka. Děti si pak vždy rámeček posunou na další tři sousední čísla a díky tomu se lépe orientují. |
- Psaní – pro zopakování si napište cvičný diktát slov
Napiš: hádá, oheň, zima, veze, župan Písanka 3, str. 3 → VIDEO |
|
STŘEDA 20. 5. 2020 |
- Písanka 3, str. 4 → VIDEO
|
- Matematika 3. díl, str. 93, cv. 2.
Děti opravují chyby v příkladech. Můžete je zkusit vést k tzv. inteligentním úpravám“, u kterých nemusí nic škrtat. Např. ve druhém sloupci u první úlohy lze přidat 1 před 5. Tím vznikne zápis rovnosti 13 + 6 = 15 + 4. Nebo např. ve třetí úloze v druhém sloupci lze změnit obě znaménka na +. Vznikne rovnost 16 + 2 = 12 + 6. Zkuste děti nabádat k tomu, aby škrtaly a přepisovaly co nejméně. Sami jim ale nic neprozrazujte :-). Už to znáte - pokládejte jim jen návodné otázky, ale řešení nechte na nich. |
- Prvouka str. 44 (pracovat dle vysvětlivek v zeleném rámečku)
|
|
ČTVRTEK 21. 5. 2020 |
- Psaní – pro zopakování si napište cvičný diktát písmen
Napiš: A, j, O, h, N, k, z, V, l, y Písanka 3, str. 5 → VIDEO |
- Matematika 3. díl, str. 93, cv. 3.
Procvičování úloh z prostředí „Schody“. |
|
PÁTEK 22. 5. 2020 |
- Písanka 3, str. 6 → VIDEO
|
- Matematika 3. díl, str. 93, cv. 4. Cvičení je dobré řešit s pomocí skutečných nebo papírových peněz.
+ 10 příkladů na sčítání a odčítání do 20 (do školního sešitu z M) |
|
Datum vložení:
17. 5. 2020 22:23
Datum poslední aktualizace:
21. 5. 2020 21:59
Autor:
Dominika Pěničková