Změna školního informačního systému: https://zsklobuky.edupage.org/
Vážení rodiče
On-line hodiny budou podle rozpisu ve sdílené tabulce.
Nebo stačí kliknout (popřípadě zkopírovat a vložit do příkazového řádku) tento odkaz:
https://meet.google.com/lookup/hkvohrkozs
Prosím o pomoc při výrobě kartiček s písmeny - budete mít za domácí úkol v úterý - je tam popsáno jak.
Na e-mail dětí Vám přijde odkaz na aktivování výukového programu na čtení. Program se jmenuje Včelka. Z mého pohledu je to zatím to nejlepší na internetu, co se týká nácviku a procvičování čtení. Když si otevřete přílohu, budete tam mít kód, kterým si můžete aktivovat Včelku na www.vcelka.cz na měsíc zdarma. Pozor, kód platí cca do 17. listopadu. V úterý budeme mít při hodině malou ochutnávku.
Učení na pondělí 19.10. 2020 |
Připravit na on-line hodinu: PS Matematika + pastelky + tužku, PS Písmena |
MATEMATIKA - Strana 22, strana 23, cvičení 3 Zavedeme nové prostředí, které se jmenuje Dětský park. V tomto případě je to příprava na práci s plánkem, grafem. Jen místo čísel zatím budeme využívat obrázků a barev. Na zítra prosím nastříhejte a připravte dětem "vláčky" - děti dostaly zalaminovaný papír s barevnými proužky. Vypracovat - Strana 23, cvičení 1 - vysvětlíme na on-line hodině - je to vlastně ztížená varianta cvičení 3 na straně 20. |
ČTENÍ - PS Písmena - str. 11 - vypracovat stránku - křížek udělej tam, kde slyšíš hlásku L - začátek slova, uvnitř slova, na konci slova. Vypracovat - spodní řádek - psaní L |
Domácí čtení - PS Čtení - strana 8 - slova a věty s obrázkem |
Učení na úterý 20.10. 2020 |
Připravit na on-line hodinu: PS Matematika + pastelky + tužku + vystříhané vláčky, PS Čtení. |
ČTENÍ - nové písmenko - P |
MATEMATIKA - PS - strana 23, cvičení 4; strana 24, cvičení 1, 2, 3 |
Cvičení vždy jen "naťukneme, nechte děti po hodině dodělat. |
Domácí čtení - PS Čtení - strana 8 - sloupeček vět |
Domácí úkol 1. - do sešitu Moje písmenka - nejdřív vystřihnout, nalepit a vybarvit písmenko P - dostali jste na papírku a použili jste K a L. Pak ti maminka nebo taťka pomohou vystřihnout 2x písmenko P (nejlepší by bylo z barevného papíru, kdo si může vytisknou, přikládám šablonku), slepíš ho jako postýlku pro Pepíka. Pak si vystřihneš polštář a peřinku, vymyslíš vzor ze samých písmenek P a polštář i peřinku vyzdobíš. Pak ji už jenom nalepíš Pepíkovi do postýlky. Ukážeme si to na videohodině. Okolo postýlky napíšeš co nejvíc jmen dětí, která začínají na písmenko P - rodiče ti pomohou, ty pak všechna P pořádně barevně obtáhneš. |
Domácí úkol 2. - vyrobte s dětmi kartičky s písmeny a číslicemi A, Á, E, É, I, Í, O, Ó, U, Ú, Ů, Y, Ý, M, T, J, B, K, L, P, 1, 2, 3, 0 - budeme je potřebovat ve čtvrtek Nejlepší by bylo ze čtvrtky velikosti A4 (to je velký sešit) - rozdělit na 4 díly, přes celou plochu kartičky vždy jedno písmeno - asi tak velké, jak dětem ukazuji písmena já. Nechte děti, ať pomáhají. Mohou si písmena napsat samy. Nebo jim písmena udělejtetak, aby si je mohly vybarvit různou barvou - ale pozor - mějte prosím na paměti, že musí být písmena čitelná přes monitor. |
Učení na středu 21.10. 2020 |
Připravit na on-line hodinu: PS Matematika + tužku; PS Písmena, PS Cviky |
MATEMATIKA - PS strana 25, cvičení 1, 2 Dnes jsme si všímali hlavně toho, co je víc - porovnávali jsme. |
ČTENÍ - PS Písmena - Procvičujte s dětmi písmenka, která známe. Diktujte dětem jednoduchá slova a nechte je, ať je píší - nejvíc 4 písmena. Předtím, než slovo napíší, řekněte si ho jako marťan. |
Domácí úkol - PS Cviky - psaní - str. 17, PS Matematika str. 25, cvičení 1 |
Domácí čtení - PS Čtení, str. 8 - věty |
TROŠKA O PSANÍ |
V této fázi nácviku psaní jde o to, aby se děti naučily správné návyky při psaní. Sezení tedy rovně, vytažené z pasu - nehrbit se, neklátit nohama - nejlépší je, když dosáhnou nohama na zem. Oba lokty na stole. Správný náklon sešitu. Praváci zvedlý pravý roh sešitu , leváci zvedlý levý roh sešitu. Správné držení tužky - děláme si letadýlko - tužku nedržet křečovitě, ale volně. Na tyto cviky je nejlepší silnější trojhranná tužka nebo tužka s výřezy pro správný úchop. V PS Cviky nejde ani tak o přesný tvar, jako o to, aby tužka lehce klouzala po papíře, aby děti měly uvolněnou ruku a pohyby byly plynulé a lehké. |
Učení na čtvrtek 22.10. 2020 |
Připravit na on-line hodinu: PS Matematika + tužku + kartičky s čísly 0, 1, 2, 3, 4, 5 ; Kartičky s písmeny, která známe - A, Á, E, É, I, Í, O, Ó, U, Ú, Ů, Y, Ý, M, T, J, B, K, L, P; PS Písmena |
MATEMATIKA - porovnáváme - co je víc, zavádíme číslice 4, 5 - PS Matematika na straně 26 |
Domácí úkol MA - PS Matematika str. 25, cv. 3 - jako domácí úkol - pokusím se jenom zadat, protože s tímto cvičením se děti setkaly již několikrát, chtěla bych vyzkoušet, jestli budou umět vypracovat samostatně - nebudeme tedy toto cvičení dělat při on-line hodině, ale jen zadám. Prosím, nevysvětlujte dítěti, co má dělat, ale nechte ho samostatně. Pokud se chcete přesvědčit, že ví, zahrajte, že nevíte a zeptejte se ho, jak to bude dělat, aby vám vysvětlilo. |
ČTENÍ - Nové písmenko R - PS Písmena - strana 13 |
Domácí úkol čtení - do sešitu Moje písmenka - vystřihnete písmenko R, nalepíte doprostřed stránky. Pak vystřihnete písmenko P, které vypadá jako podběrák kocoura Rudolfa. K podběráku přilepíte nožičku, aby nepadal a budete mít písmenko R. Pak už jen okolo nakreslíte ryby, které kocour Rudolf pochytal, nezapomenete nakreslit rendlík na kterém ryby usmažil koťatům. Kdo bude chtít, nakreslí i kocoura Rudolfa a koťata. Samozřejmě, že místo kreslení můžeš i vystřihovat a lepit. |
Domácí čtení - PS Čtení, str. 9 - slova + věty s obrázky |
PSANÍ - PS Cviky - strana 18, 19 - oválky |
Učení na pátek 23.10. 2020 |
Připravit na on-line hodinu: tužku a bílý papír nebo mazací tabulku + fixu; PS Matematika, PS Čtení, PS Písmena |
ČTENÍ - PS Čtení, PS Písmena - budeme procvičovat čtení slov a vět, luštit šifry |
Domácí čtení - PS Čtení, str. 9 - slova + věty |