Změna školního informačního systému: https://zsklobuky.edupage.org/
Neočekávané spojení dvou po sobě jdoucích hodin nabízelo různé možnosti, jak je využít, a my jsme je využili v rámci tématu Sítě dokonale – úkol sestrojit 3 modely těles podle zadání byl velice náročný, ale zhostili jsme se ho s chutí. Prvním tělesem byl kvádr, pak trojboký hranol a pomyslnou třešničkou na dortu byl čtyřboký jehlan v krychli. Všechny 3 skupiny pracovaly na 100 % a výsledky byly znát – kvádr i hranol zvládli z kartonových krabic vytvořit všichni, vítězná skupina dívek pak všem ostatním předvedla i čtyřboký jehlan zasazený do krychle, do které se pak nakonec vešly ještě i další 2 stejné jehlany! Tím bylo dokázáno tvrzení, že objem kosého jehlanu se čtvercovou podstavou je třetinou objemu krychle se stejnou stěnou, jako je podstava jehlanu. Stejným způsobem jsme si pak názorně dokázali i výpočty objemů ostatních těles a obsahů všech sítí vytvořených těles. Zjistili jsme také, že tělocvičnu lze využít i na jiné předměty než je tělocvik a že matematiku je možné zábavně propojit i s předměty jako pracovní činnosti nebo výtvarná výchova.